Welcome to the Quilting Board!

Already a member? Login above
loginabove
OR
To post questions, help other quilters and reduce advertising (like the one on your left), join our quilting community. It's free!

Page 1 of 4 1 2 ... LastLast
Results 1 to 10 of 36

Thread: Sooooo excited!

  1. #1
    Junior Member QuiltedComforts's Avatar
    Join Date
    Aug 2010
    Location
    University Place, WA
    Posts
    184

    Sooooo excited!

    I use our old small kitchen table in my sewing room for cutting and it always killed my back when I had a lot to do because I had to bend over the whole time. We picked up a set of the bed risers at WalMart yesterday and now it's the perfect height!!! No more sore back from cutting! :-) Yay me!

  2. #2
    Power Poster Mariposa's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    SE Washington
    Posts
    20,812
    Good for you! Now you can spend more time cutting!
    Be a blessing to others, as you may entertain angels unaware!

  3. #3
    Senior Member Toni C's Avatar
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Crosby,Texas
    Posts
    705
    Ah I had picked up some of them after using blocks. The blocks worked good but I kept stubbing my toe on them LOL Happy Cutting!

  4. #4
    Super Member NikkiLu's Avatar
    Join Date
    May 2010
    Location
    So. Central MO
    Posts
    2,267
    Blog Entries
    1
    OMG - fabulous idea! I have a set of those in our storage room - leftover from when our DD used them in her college dorm room to raise her bed.
    Nikki in MO

  5. #5
    Power Poster BellaBoo's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Front row
    Posts
    14,670
    Blog Entries
    2
    Why did you wait so long? I used bricks until I found an adjustable height table. To low a cutting table is pure torture. I don't love quilting enough to use a low cutting table. LOL
    Got fabric?

  6. #6
    Senior Member mermaid's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Tennessee, UC area
    Posts
    728
    How much higher do the risers make your table? I am tall and have a back problem..if only I could raise my kitchen sink/counter higher! Will look into this soonest!

  7. #7
    Power Poster nativetexan's Avatar
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    1,ooo miles from home
    Posts
    13,261
    Blog Entries
    2
    some people buy PVC pipes cut to the length needed.

  8. #8
    Super Member thepolyparrot's Avatar
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Mars
    Posts
    2,027
    Those risers are worth way more than what you pay for them - mine rise 7", I think - they come in different sizes, from 3" - 8".

    Glad you eased that back!

  9. #9
    Senior Member Patti25314's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    threading a needle or pulling a weed
    Posts
    483
    I bought an inexpensive table and added the plastic tubes/pipes. DH cut them to the proper height for me. They slip off and on so I can use the table at regular height, too, when needed.

  10. #10
    Junior Member SallySaidSew's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    Methow Valley in Washington State
    Posts
    202
    Great idea and that it works for you.
    ...cuz I said sew! www.sallysaw.blogspot.com

Page 1 of 4 1 2 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.