Welcome to the Quilting Board!

Already a member? Login above
loginabove
OR
To post questions, help other quilters and reduce advertising (like the one on your left), join our quilting community. It's free!

Results 1 to 23 of 23

Thread: went from 1 to 4 lol

  1. #1
    TanyaMas's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Fort Huachuca, AZ
    Posts
    358
    ive just been getting back to quilting after 5 yrs of doing none.
    b4 that, the hardet block i attempted was a shoofly..
    Now DH thinks ive lost my mind lol

    i started the baby quilt first for an expecting friend..
    then all the girls wanted bigger 1s since they outgrew the baby 1s i made them

    13 yr old wanted stars and blue...

    i had found Dora prints on craigs list and figured the 5 yr old would probably outgrow it by the time i got a fancier 1 done for her... so i used it to practice my quarter inch seams and pressing instead of ironing.. and made simple rail fence blocks and borders of it...

    And last and most difficult to start was for the 8 yr old... she wanted the pinks and greens, but she wanted pinwheels and 4 patch so i played around with it to come up with a 16" block.. she loves it.. i think the green is a bit too bright lol. I was going to make it a 12" block when i started but discovered i am NOWHERE near ready for 1 1/2" strips or pieces lol

    i had to pin the wing in the center block for the picture.. it isnt bunched without the pins
    Name:  Attachment-5236.jpe
Views: 27
Size:  47.4 KB

    the first block for the 8 yr old
    Name:  Attachment-5239.jpe
Views: 30
Size:  85.2 KB

    the 5 yr olds play quilt, without the borders
    Name:  Attachment-5300.jpe
Views: 30
Size:  69.9 KB

    first set of 4 blocks for the 13 yr old
    Name:  Attachment-5308.jpe
Views: 30
Size:  36.0 KB

  2. #2
    TanyaMas's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Fort Huachuca, AZ
    Posts
    358
    none had been trimmed or had their final pressing when the pics were taken... but they are WIPs..

  3. #3
    Power Poster erstan947's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Louisiana
    Posts
    12,168
    Blog Entries
    47
    Great start or re-start. Good color choices.

  4. #4
    Moderator sharon b's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Northern Indiana
    Posts
    20,411
    Blog Entries
    10
    WOW ! You are making up for lost time :mrgreen: Have fun :thumbup: and keep us posted , you are doing great

  5. #5
    Super Member JudyG's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Wickenburg AZ
    Posts
    2,849
    Blog Entries
    20
    They're all very pretty. Especially like that blue star one. I bet the kids will love them all.

  6. #6
    Super Member nursie76's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    North Central PA
    Posts
    5,633
    Great work! I love the pink and lime green one! Your 8 year old knows what is pretty!

  7. #7

    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    592
    Love you quilts. Where did you buy the Dora
    fabric.

  8. #8
    TanyaMas's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Fort Huachuca, AZ
    Posts
    358
    Quote Originally Posted by STEMSAM
    Love you quilts. Where did you buy the Dora
    fabric.
    Thank yall :D
    I found the dora fabric on craigslist. Woman sold me a total of 11 1/2 yards af very nice fabric for $17.. I couldnt pass it up :D the dora was in the bundle

    im finding my new stash is growing and i may need a real cabinet soon :D

  9. #9
    Pam
    Pam is offline
    Super Member Pam's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Southern Illinois
    Posts
    3,713
    Looks like you are hooked. Welcome back to the world of quilting. Blocks are like potato chips, one is never enough!

  10. #10
    Power Poster amma's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Out searching for some sunshine :-)
    Posts
    59,092
    Blog Entries
    1
    Look at you go!!! They are all very pretty :D:D:D

  11. #11
    Super Member Chigger Holler Quilter's Avatar
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Sparta, Missouri
    Posts
    1,146
    Blog Entries
    5
    Wow! They'll be so beautiful and much loved, I bet! Good goin!

  12. #12
    Super Member thequilterslink's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    NW PA
    Posts
    2,682
    Wonderful WIPs, you are doing great, the girls will love them.

  13. #13
    Moderator Jim's Gem's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Camarillo, California
    Posts
    35,480
    They all look very nice!!!

  14. #14
    Super Member rootyr's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Selkirk, NY
    Posts
    9,684
    Blog Entries
    1
    You sew girl!

  15. #15
    Super Member
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    MS
    Posts
    3,486
    Blog Entries
    2
    Fancy. Very pretty. I love the one in the second picture.

  16. #16
    Super Member Quilt4u's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Merrimac, MA
    Posts
    9,035
    Blog Entries
    1
    Wow!!!! you have been busy. I love them.

  17. #17
    Junior Member rehrensberger's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Saint Marys, PA
    Posts
    147
    your colors are so vibrant. Beautiful!

  18. #18
    Super Member eparys's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    New England, USA
    Posts
    2,230
    They look really great - BTW, this is how it starts - next thing you know you will be buried in projects!! (lol)

  19. #19
    Super Member Chele's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Belle Isle, Florida
    Posts
    6,737
    You're baaaack! Great blocks!

  20. #20
    TanyaMas's Avatar
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    Fort Huachuca, AZ
    Posts
    358
    I blame ALL of you lol
    the plan was only to make the baby 1 and see if i could again....

    I found this place and yall....soooo much inspiration and sooo many beautiful quilts made me remember why i wanted to in the first place then with sooo much encouragement to continue... :D

    yup... yalls fault :D
    I cant be held accountable lol
    its addicting

    im already buried in plans for projects lol

  21. #21
    Super Member
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Michigan
    Posts
    9,606
    Great Job! Welcome back to quilting.

  22. #22
    Moderator littlehud's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    SW Iowa
    Posts
    32,958
    Those are all great. I love the last block. You did a great job on all. Thanks for sharing.

  23. #23
    Super Member Oklahoma Suzie's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Home town: Rehoboth, MA Now living in OK
    Posts
    7,897
    cute

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.